Дуже просто! #doojeprosto!
Цикл вебінарів для тих, хто не знає з чого почати вивчення англійської мови, а також для тих, хто вже починав, але щось не склалося.
Unit 1
Lesson 1
Англійська мова – це мова міжнародного спілкування. Наша мета – навчитися говорити англійською мовою, позбутися страху спілкування, страху помилок.
Дійсно, щоб оволодіти мовою в ідеалі, не вистачить й життя. Щоб навчитися говорити професійно також треба витратити багато часу. А щоб навчитися розуміти іноземців, бути зрозумілим – для цього треба не більше ніж декілька днів. Тому Вам пропонується матеріал, за яким маючи мотивацію можна оволодіти азами англійської мови.
Мотивація в свою чергу може бути різною: поїздки закордон, робота, кохання, переїзд до іншої країни тощо.
Task 1
Кожна людина знає велику кількість англійських слів, просто не всі це розуміють. Англійські слова літають навколо нас, треба тільки звернути на них увагу.
Подумайте, які англійські слова ви вже знаєте і промовте їх вголос?
комп’ютер, жакет, інформація, смартфон, калькулятор, колекція,
маркувати, телефон, брендувати тощо |
computer, jacket, information, smart-phone, calculator, collection, to mark, telephone, to brand etc. |
Task 2
Об’єм інформації, яка завчається повторюванням конструкцій, не більша за таблицю множення. Їх треба довести до автоматизму. 90% мовлення людини – це повторення 350 слів, з них 50-60 дієслів, у різних комбінаціях. Тому, на першому етапі, не важлива яка кількість слів, більш важлива сама кількість їх повторення. Форма висловлювання може бути така: ствердження, заперечення, питання. Крім того, за логікою речення бувають в теперішньому часі, минулому часі або майбутньому часі. Те ж саме і в англійській мові. Для більш чіткого розуміння наводимо приклад таблиці. Підставляйте нові слова подані після неї.
Утворення теперішнього, майбутнього і минулого часів у стверджувальній, питальній і заперечній формах з правильними дієсловами
Питання | Ствердження | Заперечення | |
Майбутній час | Will I love?
Will he, she, it love? Will we, you, they love? |
I will love
He, she, it will love We, you, they will love |
I will not love
He, she, it will not love We, you, they will not love |
Теперішній час | Do I love?
Does he, she, it love? Do we, you, they love? |
I love
He, she, it loves We, you, they love |
I do not love
He, she, it does not love We, you, they do not love |
Минулий час | Did I love?
Did he, she, it love? Did we, you, they love? |
I loved
He, she, it loved We, you, they loved |
I did not love
He, she, it did not love We, you, they did not love |
love – любити
like – полюбляти
work – працювати
live – жити
open – відкрити
close – закрити
help – допомагати
start – починати
finish – закінчувати
know (knew) – знати (знав)
go (went) – іти (ходив)
see (saw) – бачити (бачив)
come (came) – приходити (приходив)
give (gave) – давати (давав)
Щоб побудувати стверджувальне речення у минулому часі треба до дієслова додати закінчення -ed (d), якщо воно правильне. А неправильні дієслова треба звіряти з таблицею неправильних дієслів (друга колонка).
Особові займенники в англійській мові такі:
I | я |
you | Ви, ти |
he | він |
she | вона |
it | – |
we | ми |
you | ви (багато) |
they | вони |
В англійській мові немає поняття роду. Тому “it” – перекладається як «це», а не як «воно».
Task 3
Прочитайте таблицю. Підставляйте неправильні дієслова подані у попередньому завданні.
Утворення теперішнього, майбутнього і минулого часів у стверджувальній, питальній і заперечній формах з неправильними дієсловами
Питання | Ствердження | Заперечення | |
Майбутній час | Will I see?
Will he, she, it see? Will we, you, they see? |
I will see
He, she, it will see We, you, they will see |
I will not see
He, she, it will not see We, you, they will not see |
Теперішній час | Do I see?
Does he, she, it see? Do we, you, they see? |
I see
He, she, it sees We, you, they see |
I do not see
He, she, it does not see We, you, they do not see |
Минулий час | Did I see?
Did he, she, it see? Did we, you, they see? |
I saw
He, she, it saw We, you, they saw |
I did not see
He, she, it did not see We, you, they did not see |
Task 4
Перекладіть англійською мовою наступні речення:
Я бачу.
Вона не бачить
Ти бачив?
Ти бачиш?
Чи побачиш ти?
Я не бачу.
Він не побачить.
Вона не бачить.
Ти підеш?
Він піде.
Я ходив.
Він ходив.
Вона не ходила.
Вона не ходить.
Він ходить.
Він не бачив.
Я працюю.
Він не працює.
Чи вона працювала?
Ми не прийшли.
Вони не прийшли.
Чи вони прийшли?
Чи ти прийдеш?
Ти відкриваєш?
Він закриває?
Чи Ви допоможете?
Вони не допоможуть.
Я допоможу.
Я буду жити.
Вони не будуть жити.
Чи ти жив?
Я жив.
Вона живе.
Чи він живе?
Чи вони жили?
Він не буде жити.
Він допоміг.
Ви закінчили.
Вони не закінчили.
Вона не закінчує
Він починає.
Він почне.
Я почну.
Вона почне.
Ми не почали.
Вони почали.
Task 5
Особливо важливо зрозуміти те, що англійське речення не можливе без дієслова. Українські речення типу «я студент» дослівно перекладаються «я є студент». Завжди треба використовувати дієслово.
Відмінювання дієслова to be (бути, є) відповідно до осіб в стверджувальному реченні у теперішньому часі
to be | ||
I | am | a student, a teacher, a man, a woman, a girl, a boy, a manager, a dentist, a physician, a rider, a footballer |
You | are | |
He, she, it | is | |
We, you, they | are | students, teachers, men, women, girls, boys, managers, dentists, physicians |
Відмінювання дієслова to be (бути, є) відповідно до осіб в питальному реченні у теперішньому часі
Am | I | a pupil, a gentleman, a driver, an actor, an actress, a waiter, a waitress, a shop assistant, a guard, a police officer, a fire fighter, a master, a host, a hostess, a guest, a lady | ? |
Are | You | ||
Is | He, she, it | ||
Are | We, you, they | pupils, drivers, actors, actresses, waiters, waitresses, shop assistants, guards, police officers, fire fighters, masters, hosts, hostesses, guests, ladies, gentlemen |
Відмінювання дієслова to be (бути, є) відповідно до осіб в заперечному реченні у теперішньому часі
to be | |||
I | am | not | an artist, a doctor, a painter, an architect,
an engineer, a life saver, a glutton, a liar, a book-keeper, a coach, a referee, a boxer |
You | are | ||
He, she, it | is | ||
We, you, they | are | not | artists, doctors, painters, architects, engineers, life savers, gluttons, liars, book-keepers, coaches, referees, boxers |
Task 6
Дуже важливо працювати з табличками декілька разів в день. Часу такі вправи займають небагато, але дають хороші результати.
Попрацюйте самостійно вдома.
Lesson 2
Task 1
Чи можливо за одну хвилину часу вивчити 50 тисяч англійських слів? В українській мові є велика кількість слів з однотипним закінченням. Ці закінчення такі: -ція, -сія. В англійській – також. І вони вже нам відомі, бо являються запозиченнями з інших мов.
– ція – – tion
– сія – – sion
Закінчення – tion, – sion читається [шн], а закінчення – ation – [ейшн].
Наприклад:
реформація
революція інформація стагнація провокація |
reformation
revolution information stagnation provocation |
Task 2
Перекладіть наступні слова англійською мовою:
революція, інформація, еволюція, нація, інновація, модернізація, медитація
професія, комп’ютеризація, автоматизація.
Такі слова, які мають грецьке або латинське походження з’являються в англійській мові кожен день.
Task 3
Давайте повторимо відмінювання дієслів
Утворення теперішнього, майбутнього і минулого часів у стверджувальній, питальній і заперечній формах з правильними дієсловами
Питання | Ствердження | Заперечення |
Will I hope?
Will he, she, it hope? Will we, you, they hope? |
I will hope
He, she, it will hope We, you, they will hope |
I will not hope
He, she, it will not hope We, you, they will not hope |
Do I hope?
Does he, she, it hope? Do we, you, they hope? |
I hope
He, she, it hopes We, you, they hope |
I do not hope
He, she, it does not hope We, you, they do not hope |
Did I hope?
Did he, she, it hope? Did we, you, they hope? |
I hoped
He, she, it hoped We, you, they hoped |
I did not hope
He, she, it did not hope We, you, they did not hope |
answer – відповідати
ask – запитати
travel – подорожувати
take (took) – брати (взяв)
speak (spoke) – говорити (говорив)
make (made) – робити (робив)
come (came) – приходити (приходив)
help – допомагати
hope – мати надію
know (knew) – знати (знав)
Утворення теперішнього, майбутнього і минулого часів у стверджувальній, питальній і заперечній формах з неправильними дієсловами
Питання | Ствердження | Заперечення |
Will I speak?
Will he, she, it speak? Will we, you, they speak? |
I will speak
He, she, it will speak We, you, they will speak |
I will not speak
He, she, it will not speak We, you, they will not speak |
Do I speak?
Does he, she, it speak? Do we, you, they speak? |
I speak
He, she, it speaks We, you, they speak |
I do not speak
He, she, it does not speak We, you, they do not speak |
Did I speak?
Did he, she, it speak? Did we, you, they speak? |
I spoke
He, she, it spoke We, you, they spoke |
I did not speak
He, she, it did not speak We, you, they did not speak |
Task 4
Для того, щоб розширити кількість комбінацій, які ми можемо будувати, додаємо до нашої таблиці займенники.
Займенники
Хто? | Хто? | Кого? Кому? | Кого? Кому? |
I | я | me | мене, мені |
You | Ви (ти) | you | Вас, тебе, Вам, тобі, Вами, тобою |
he | він | him | його, йому |
she | вона | her | її, їй |
we | ми | us | нас, нам |
they | вони | them | їх, їм |
Скажіть наступні речення англійською мовою:
Я бачу її.
Ти бачиш мене.
Ти не бачиш мене.
Вона бачить мене.
Вона не бачить його.
Ми бачили їх.
Ми не бачили їх.
Я не бачив Вас.
Вони не бачили нас.
Він знає її.
Вона не знала його.
Але вона пізнає його.
Ти допомагаєш мені.
Вона допомагає йому.
Він допомагає їй.
Вони допомагають нам.
Ти відповідаєш їй.
Я буду відповідати йому.
Він запитає нас.
Ми запитаємо його.
Task 8
Розширюючи кількість комбінацій ми додаємо до нашої таблиці питальні займенники.
Who?
What? Where? When? How? Why? How much? How old? |
Хто?
Що? Який? Де? Куди? Коли? Як? Чому? Скільки? (як багато) Скільки (років)? |
Перекладіть наступні речення англійською мовою:
Що ти взяв?
Чому ти так думаєш? (think (thought))
Яка в тебе проблема? (have problem)
Де ти живеш?
Де він працює?
Де вона живе?
Коли ти його побачиш?
Коли він її запитає.
Чому він таке зробив?
Чому ви подорожуєте?
Скільки тобі років?
Скільки у тебе грошей? (have money)
Як ти працюєш?
Як вона працює?
Чому вона мене не бачить?
Де ти подорожуєш?
Коли ти будеш подорожувати?
Де вони подорожували?
Task 5
Найшвидше і найлегше, що людина може опанувати в іноземній мові – це розповідь про себе.
Додаємо до нашої таблиці прийменники, які поєднують слова між собою.
to | куди, до чого, до кого |
from | звідки, від кого, від чого |
Перекладіть речення англійською мовою:
Я прийду до тебе?
Коли ти прийдеш до мене?
Коли ти поїдеш в Лондон?
Коли ти приїдеш з Лондона?
Я живу і працюю в Києві. (і – and)
Де ти живеш і працюєш?
Дайте відповіді на питання:
Where do you work?
Where do you live?
Where does she work?
Where does he work?
Where does she live?
Where does he live?
Where do you come from?
Where does he come from?
Where does she come from?
Task 6
Часто коли нас запитують про щось українською мовою ми не завжди відповідаємо конкретно «так» чи «ні» (англ. “yes” or “no”), а вживаємо фрази, які допомагають виграти час, продумати відповідь і потім відповісти. Те ж саме і в англійськім мові.
Well, you know, I have to think about it, but probably, most likely it’s YES!
Додаємо наступні фрази (слова-паразити):
Англійські фрази | Можливий переклад |
Well | ну…; добре…; |
so | так; таким чином; тож; |
probably | мабуть; скоріш за все; |
most likely | вірогідніше; скоріш за все; |
maybe | можливо |
You know | знаєте; розумієте…; |
I mean | я вважаю; я думаю; |
sure | звичайно; |
like | як; як би…; мов би; |
Перекладіть наступні речення англійською мовою:
Я, як би, хочу поговорити з Вами.
Я як ти. (дослівно: я є як ти (Ви))
Я вважаю, що він схожий на його.
Ну, він працює в театрі.
Вірогідніше всього, я не приїду.
Скоріш за все вона подорожує.
Ви розумієте, він з України.
Таким чином, вони його не бачили.
Ну, він не допоміг мені.
Тож, ти допоможеш нам?
Ну, я не буду вам допомагати?
Знаєте, я навчаюсь в коледжі, а він навчається в університеті.
Я думаю, він нас побачив.
Скоріш за все, ми не будемо подорожувати з ним.
Task 6
Дуже важливо попрацювати з табличками декілька разів по 5 хвилин. Часу така вправа займає не багато, але дає хороші результати.
Попрацюйте самостійно вдома.
Lesson 3
Task 1
Давайте повторимо нашу таблицю
Питання | Ствердження | Заперечення | |
Future Simple
(Indefinite) |
Will I go?
Will he, she, it take? Will we, you, they make? |
I will help
He, she, it will say We, you, they will give |
I will not go
He, she, it will not come We, you, they will not say |
Present Simple (Indefinite) | Do I love?
Does he, she, it take? Do we, you, they go? |
I speak
He, she, it hopes We, you, they travel |
I do not hope
He, she, it does not ask We, you, they do not love |
Past Simple (Indefinite) | Did I see?
Did he, she, it come? Did we, you, they go? |
I saw
He, she, it knew We, you, they spoke |
I did not travel
He, she, it did not speak We, you, they did not answer |
Task 2
Перекладіть англійською мовою наступні слова
Я поговорю з тобою
Я тобі допоможу
Він не допоміг мені
Я візьму твою книжку
Я не візьму твою машину
Вона прийшла до мене
Коли ти підеш до нього
Я бачив його вчора
Коли ти бачив її
Task 3
Давайте повторимо наше дієслово бути/є
Відмінювання дієслова to be (бути, є) відповідно до осіб в стверджувальному реченні в теперішньому часі (Present Simple)
to be | ||
I | am | herethere |
You | are | |
He, she, it | is | |
We, you, they | are |
here – тут, сюди
there – там, туди
Відмінювання дієслова to be (бути, є) відповідно до осіб в питальному реченні в теперішньому часі (Present Simple)
Am | I | herethere |
? |
Are | You | ||
Is | He, she, it | ||
Are | We, you, they |
Відмінювання дієслів дієслова to be (бути, є) відповідно до осіб в заперечному реченні в теперішньому часі (Present Simple)
to be | |||
I | am | not
|
herethere |
You | are | ||
He, she, it | is | ||
We, you, they | are |
Task 4
Як ми вже зазначали, англійське речення не можливе без дієслова.
Щоб побудувати минулий час (Past Simple) треба наше дієслово “to be” перетворити на “was/were” (таблиця неправильних дієслів, друга колонка).
Відмінювання дієслів was/were (був, були) відповідно до осіб в стверджувальному реченні в минулому часі
to be – was/were | ||
I, he, she, it | was | here
there |
You, we, you, they | were |
here – тут, сюди
there – там, туди
Відмінювання дієслів was/were (був, були) відповідно до осіб в питальному реченні в минулому часі
to be – was/were | ? | ||
Was | I, he, she, it | here
there |
|
Were | You, we, you, they |
Відмінювання дієслів was/were (був, були) відповідно до осіб в заперечному реченні в минулому часі
to be – was/were | |||
I, he, she, it | was | not | here
there |
You, we, you, they | were |
Task 5
В майбутньому часі все однаково. Щоб побудувати майбутній час (Future Simple) треба до нашого дієслова to be без частки “to” додати допоміжне дієслово will – will be (буди, ставати кимось, стати кимось)
to be – was/were | ||
I
he, she, it You, we, you, they |
will be | here
there |
Відмінювання дієслів was/were (був, були) відповідно до осіб в питальному реченні в минулому часі
to be – was/were | ? | |||
Will | I
he, she, it You, we you, they |
be | in Turkey
in Kyiv here there |
in Turkey – в Туреччині, in Kyiv – в Києві
Відмінювання дієслів was/were (був, були) відповідно до осіб в питальному реченні в минулому часі
to be – was/were | ||
I
he, she, it You, we, you, they |
will not be | here
there in Spain in Greece |
in Spain – в Іспанії, in Greece – в Греції
Task 6
Акумулюємо наше дієслово to be в одну табличку
Question | Affirmative | Interrogative | |
Future Simple (Indefinite) | Will I be
Will he, she, it be Will we, you, they be |
I will be
he, she, it will be we, you, they will be |
I will not be
he, she, it will not be we, you, they will not be |
Present Simple (Indefinite) | Am I
Is he, she, it Are we, you, they |
I am
he, she, it is we, you, they are |
I am not
he, she, it is not we, you, they are not |
Past Simple (Indefinite) | Was I, he, she, it
Were we, you, they |
I, he, she, it was
we, you, they were |
I, he, she, it was not
we, you, they were not |
На місці дієслова бути може бути будь-яке інше. Дієслово бути позначає не дію, а стан.
Task 7
Перекладіть наступні речення англійською мовою
Вона тут.
Я був у Індії (in India).
Чи вона була в Туреччині?
Чи ти тут?
Чи вона тут?
Чи вони були з вами?
Чи ми були там:
Вона була з нами.
Чи ти був у Греції?
Ні, але я буду в Іспанії.
Я не буду в Києві.
Я був у Туреччині.
Вона була в Туреччині, а він був в Греції.
Ми були в Києві.
Чи будемо ми тут завтра?
Коли ти підеш туди? (go)
Я не піду туди.
Task 8
Для того, щоб почати вивчати іноземну мову, треба зробити декілька магічних дій. Наприклад, необхідно думати й уявляти собі образ, який виникає під час вживання поняття «англійська мова». Ні в якому разі не можна бути напруженим. Спокійно подумайте, які асоціації у вас викликає фраза «англійська мова»? Це може бути червоний автобус, прапор, Біг Бен, Королева Британії тощо. Але ні в якому разі образ не повинен бути книжкою, кабінетом англійської і т. д. Ніякого негативу!
Task 9
Для того, щоб розширити кількість комбінацій, які ми можемо будувати, додаємо до нашої таблиці займенників, ще й інші
Займенники
Хто? | Кого? Кому? | Чий? | Чий? |
I | me | my | мій, моє, мої, моя |
You | you | your | Твій, твоє, Ваш, Ваше… |
he | him | his | його |
she | her | her | її |
we | us | our | наша, наш, наші |
they | them | their | їх, їхня, їхні |
Task 10
В англійській мові неозначена форма дієслова (коли дієслово не відноситься до якоїсь особи: не я роблю, ти робиш і т. д., а загалі – робити) супроводжується часткою “to”. У словнику кожне дієслово може подаватись з часткою “to”. Наприклад, слово любити – to love і т. д.
Давайте перекладемо наступні речення так, щоб вжити неозначену форму дієслова.
Наприклад: Я хочу бути твоїм другом – I want to be your friend.
Як тебе звуть?
Мене звуть… (name)
Його звати Саша.
ЇЇ звати Даша.
Мабуть, це їх проблема.
Він її друг.
Я не хочу бути твоїм другом.
Можливо, я захочу бути твоїм другом.
Я хочу бути вільним.
Мені подобається бути щасливим.
Йому подобається мати настрій (to be in the mood).
Чому він не хоче бути його другом?
Чому ти не хочеш бути її другом.
Чому я не подобаюсь тобі.
Lesson 4
У минулому уроці було розглянуто початок розповіді про себе. Урок 4 присвячений саме такому вмінню, як представлення себе іноземною мовою.
Task 1
Спробуємо представитися, сказати де і ким ми працюємо
to work in… – працювати в…
to work as … – працювати (кимось)
I work in | a museum |
a store | |
a shopping mall | |
a restaurant | |
a hospital | |
an office | |
a police department | |
a school |
I work as | a PR-manager. I studied art history |
a writer. I write books, novels, plays, fiction and non-fiction stories | |
a actor/actress. I play in different films, movies and different theatres | |
a teacher. I teach English | |
a private designer. I design jewelry | |
a driver. I drive a lorry (truck) |
*якщо до дієслова додати суфікс -er, утвориться іменник, яким позначає професію. Професії вживаються з неозначеним артиклем, бо неозначений артикль a(n) походить від слова one (якийсь, один з…), а означений артикль the – від слова this (конкретно цей). Щоб не вживати постійно one, він видозмінився на артикль a.
I am a writer. Я є один з письменників.
He was the writer, who wrote that book. Він той письменник, який написав ту книгу.
Task 2
Давайте пригадаємо, як перекласти наступні речення англійською мовою так, щоб вжити неозначену форму дієслова.
Я хочу бути твоїм другом
Як тебе звуть?
Мене звуть… (name)
Його звати Олексій.
ЇЇ звати Олександра.
Мабуть, це їх проблема.
Ну, він же її друг.
Так, я не хочу бути твоїм другом.
Можливо, я захочу бути твоїм другом.
Я хочу бути вільним.
Мені подобається бути щасливим.
Йому подобається мати настрій (to be in the mood).
Чому він не хоче бути його другом?
Чому ти не хочеш бути її другом.
Чому я не подобаюсь тобі.
Запам’ятайте
!Ти знаєш, що я маю на увазі. (You know what I mean)
Task 3
Слова і вирази пов’язані з етикетом.
Hi / Hello | Привіт. Вітаю. |
Good morning | Доброго ранку (до 12 дня) |
Good afternoon | Доброго дня (з 12 дня і до 6 вечора) |
Good evening | Доброго вечора (з 6 вечора) |
Good night | Доброї ночі / На добраніч. |
Thank you / thanks | дякую |
please | Будь ласка, прошу…. |
welcome | Будь ласка (відповідь на дякую). |
Nice you meet you | Приємно познайомитись |
excuse me | Перепрошую, пробачте (вини немає, прохання) |
sorry | Пробачте, пробач, вибач (нейтральний варіант) |
apologize | Прошу вибачення |
regret | Мені шкода, але (вини немає) |
forgive me | Пробачте, пробач |
pardon | Що? (Я перепрошую, повторіть) |
Goodbye | До побачення |
Bye | Пока |
See you | Побачимося |
So long | Пока (поки ми не побачимося) |
Farewell | Прощавай |
Take care | На все добре (дослівно: бережи себе) |
Майже всі слова наведені вище французького походження. Довгий час англійською мовою спілкувались тільки жебраки, розбійники, селяни. Дворяни ж спілкувались французькою мовою, а наука і богослов’я використовували латину.
Task 4
Давайте повторимо вживання дієслова to be (бути, є) відповідно до осіб в стверджувальному реченні у теперішньому часі
to be | ||
I | am | a student, a teacher, a man, a woman, a girl, a boy, a manager, a dentist, a physician, a rider, a footballer |
You | are | |
He, she, it | is | |
We, you, they | are | students, teachers, men, women, girls, boys, managers, dentists, physicians |
Відмінювання дієслова to be (бути, є) відповідно до осіб в питальному реченні у теперішньому часі
Am | I | a pupil, a gentleman, a driver, an actor, an actress, a waiter, a waitress, a shop assistant, a guard, a police officer, a fire fighter, a master, a host, a hostess, a guest, a lady | ? |
Are | You | ||
Is | He, she, it | ||
Are | We, you, they | pupils, drivers, actors, actresses, waiters, waitresses, shop assistants, guards, police officers, fire fighters, masters, hosts, hostesses, guests, ladies, gentlemen |
Відмінювання дієслова to be (бути, є) відповідно до осіб в заперечному реченні у теперішньому часі
to be | |||
I | am | not | an artist, a doctor, a painter, an architect,
an engineer, a life saver, a glutton, a liar, a book-keeper, a coach, a referee, a boxer |
You | are | ||
He, she, it | is | ||
We, you, they | are | not | artists, doctors, painters, architects, engineers, life savers, gluttons, liars, book-keepers, coaches, referees, boxers |
Task 6
Перекладіть українською мовою наступні вітання і прощання
Hi / Hello Good morning regret Bye See you Good afternoon Farewell Good evening Good night Thank you please Nice you meet you excuse me Take care sorry apologize forgive me pardon Goodbye So long welcome
Task 7
Дуже важливо працювати з табличками декілька разів в день по 5 хвилин. Часу такі вправи займають небагато, але дають хороші результати.
Попрацюйте самостійно вдома.
Lesson 5
Ми потихеньку наближуємося до того часу, коли зможемо вільно говорити англійському мовою.
По-перше, ми намагаємося довести до автоматизму декілька дуже корисних і важливих структур, які в свою чергу являються стержнем англійської мови. Ми вже розібрали дієслова, правильні, неправильні, допоміжні, займенники, питальні слова (питальні займенники), прийменники. Це ті структури, які допомагають нам знаючи всього декілька десятків слів почати процес комбінування. Навчитись говорити про себе – це наша мета на сьогодні.
Робота з даними структурами не займає багато часу, але єдиною вимогою є регулярність занять.
Крім того, необхідно представляти образи, асоціації пов’язані з англійською мовою, життям англомовних країн. Цей образ допоможе нам зробити мову об’ємною, тобто перенести схеми з площини зошита або дошки у площину простору, зробити це новим виміром, ареалом, заходити туди, відчувати себе комфортно і при необхідності вийти з нього. Для цього нам необхідний пароль або кодовий знак за допомогою якого можна легко увійти в цей багатовимірний простір. Подумайте про це.
Task 1
Для того, щоб розширити кількість наших комбінацій, ми додамо 30-40 найбільш вживаних прикметників, які охоплюють 90 % усного мовлення. Яким чином наші прикметники можуть змінюватись? Вони можуть змінюватись відповідно до ступенів порівняння: хороший – кращий – найкращий. Більше того, вони можуть буди довгі (difficult) або короткі (good). Базова схема наступна:
old – older – *(the) oldest
* артикль the походить від слова цей (this)
старий – старший – найстарший
Порівняння потребує слова ніж – than
Він старший за мене. He is older than me.
Краще пізно, ніж ніколи. Better late than never
Але така схема порівняння діє тільки з відносно короткими словами, а якщо взяти довге слово, наприклад beautiful (гарний, красивий), тоді ступені порівняння будуються не за допомогою закінчень, а за допомогою відповідних слів: більш – найбільш. В англомовному варіанті: more, most.
Наприклад:
beautiful – more beautiful – (the) most beautiful
гарний – гарніший – найгарніший
або
гарний – більш гарний – найбільш гарний
Артикль the ставиться коли ми вказуємо на об’єкт.
To my mind, she is the most beautiful woman in the world.
He is the oldest man in this room.
але:
Most likely, we will not dance tonight. Найбільш вірогідніше, ми не будемо танцювати сьогодні ввечері.
Чіткого правила, яке допоможе нам стовідсотково визначити короткий це прикметник чи довгий не існує. Як правильно:
stupid – more stupid – (the) most stupid (частіше вживається у мовленні)
чи
stupid – stupider – (the) stupidest (Oxford Dictionary)
Загалом, довгим вважається прикметник, який має два і більше склади. Хоча слово early будується по схемі короткого прислівника
early – earlier – (the) earliest
Так само і наступні слова: narrow (вузький), simple (простий), happy (щасливий), friendly (дружній).
Правило побудови прикметників має свої виключення.
В англійській мові, як і в усіх європейських мовах два найуживаніших прикметника мають неправильні форми: хороший і поганий. Наприклад:
хороший – кращий – найкращий
поганий – гірший – найгірший
Те ж сам і в англійській мові:
good – better – (the) best альбом 2010 року гурту Scooter “The Very Best Of”
bad – worse – (the) worst
Є й інші прикметники, які відмінюються не за правилами
many – more – the most
little – less – the least
old – older / elder – the oldest / eldest
far – farther / further – the farthest / furthest
Прикметники older та oldest позначають вік чого-небудь, в той час як elder та eldest вживаються стосовно членів сім’ї, коли потрібно зазначити, хто є старшим. Наприклад: My elder brother lives in London. – Мій старший брат живе у Лондоні.
Task 2
Давайте побудуємо ступені порівняння наступних прикметників
cold | colder | (the) coldest |
young | younger | (the) youngest |
tender | tenderer | (the) tenderest |
narrow | narrower | (the) narrowest |
big | bigger | (the) biggest |
hot | hotter | (the) hottest |
thin | thinner | (the) thinnest |
easy | easier | (the) easiest |
dirty | dirtier | (the) dirtiest |
pretty | prettier | (the) prettiest |
beautiful | more beautiful | (the) most beautiful |
intelligent | more intelligent | (the) most intelligent |
tired | more tired | (the) most tired |
loving | more loving | (the) most loving |
good | better | (the) best |
bad | worse | (the) worst |
many | more | the most |
little | less | the least |
old | older / elder | the oldest / the eldest |
far | farther / further | the farthest / the furthest |
Task 3
Спробуйте сказати англійською
Я молодший за тебе.
Ти розумніший за мене.
На мою думку, вона найгарніша жінка у світі
Він найгарніший (handsome) чоловік у нашій компанії
Ця сорочка найбрудніша.
Сьогодні найхолодніший день тижня
Сьогодні найспекотніший день за останні 10 років (in the last 10 years).
Він найрозумніший студент.
Вона розумніша за нього.
Мумбай/Бомбей (Mumbai) – одне з найбільших місто світу (one of)
*Майте на увазі, що у сленгу слово bad може мати особливий позитивний відтінок. Наприклад: he is really a bad boy. Він дійсно поганий хлопчисько.
Task 4
В англійській мові досить багато скорочень. Прочитайте і запам’ятайте їх.
Didn’t = Did not
I’m = I am
Let’s= Let us
You’d = You would
Don’t = Do not
Couldn’t = Could not
Shouldn’t = Should not
Won’t = Will not
Can’t = Cannot
Where’d = Where did
It’s = It has
You’ve = You have
We’re = We are
I’m = I am
Don’t = Do not
I’ve = I have
She’s = She is / has
I’d = I did / would / had
I’ll = I will
Task 5
Перефразуйте наступні речення вживаючи скорочення
I did not know
He is a musician
You are a teacher of German
I will not help you to pass the exam
I have two cats in my house
He cannot swim
Where did she work?
She has a lot of money
Let us begin
I am afraid of darkness
We could not help him
I will find myself
Task 6
Дуже важливо працювати з табличками декілька разів в день. Часу такі вправи займають небагато, але дають хороші результати.
Попрацюйте самостійно вдома.
Lesson 6
Task 1
Найважливіше, довести наші комбінації до автоматизму. Тоді можна підставляти нові слова і обирати нові конструкції. Крім того, важливою складовою, яка допоможе нам почати говорити є ритм. Перекладачі не поспішають за говорунами і не уповільнюються за тими, хто говорить повільно. Найголовніше – це ритм і вибрати правильні пропорції.
Параметри часу. Їх у нас три.
сьогодні – today
завтра – tomorrow
вчора – yesterday
зараз – now
Для того, щоб сказати через, треба вжити прийменник in
In a day – через день
In three days – через три дні
In two weeks – через два тижні
In four month – через місяць
In 5 years – через п’ять років
Для того, щоб сказати тому, треба вжити прийменник ago
Three days ago – три дні тому
Two weeks ago – два тижні тому
Four month ago – чотири місяці тому
5 years ago – п’ять років тому
Task 2
Перекладіть наступні речення. Вживайте часові форми з нашої таблиці.
Я приїду через 3 дні.
Він поїхав два дні тому.
Я побачу тебе через тиждень (так, як a – це скорочена форма від one, тут можна сказати in a week, не вживаючи слова one).
Я бачила його два тижні тому.
Вчора я не працював, а завтра буду працювати.
Я буду працювати сьогодні вже через дві години (already – вже).
Взимку я поїду у Норвегію.
Через годину ми підемо додому.
Рік тому я ходив у гори (Mountains).
Я був тут вчора.
Чи ти був там вчора?
Task 3
Коли ми говоримо про дні тижня, треба використовувати прийменник on
on | Monday | в понеділок |
Tuesday | у вівторок | |
Wednesday | в середу | |
Thursday | в четвер | |
Friday | в п’ятницю | |
Saturday | в суботу | |
Sunday | в неділю |
*В англійській мові дні тижня пішли від імен язичних богів:
Monday – день Місяця (бога місяця Манні – Mani)
Tuesday – день однорукого бога війни Тюе (Тир, Тюр, Тиу)
Wednesday – день Вотан або Одіна (бога громовержця)
Thursday – день Тора (бог грому та блискавки)
Friday – день богині родючості й кохання Фрейі
Saturday – день Сатурна, бога хліборобства, рільництва та часу
Sunday – день Сонця (богиня сонця Суль – Sol / Sunna)
А прийменник in – з місяцями або порами року
in | January | в січні |
February | в лютому | |
March | в березня | |
April | в квітні | |
May | в травні | |
June | в червні | |
July | в липні | |
August | в серпні | |
September | в вересні | |
October | в жовтні | |
November | в листопаді | |
December | в грудні |
in | Spring | навесні |
Summer | в літку | |
Autumn | восени | |
Winter | взимку |
Task 4
Якщо нам треба сказати про час, ми використовуємо прийменник
at – о : о п’ятій годині – at five o’clock
А коли треба використати прийменник до чи після, ми використовуємо
before – after : до – після
Згадайте, як буде день англійською мовою
Afternoon – after and noon, що дослівно означає після полудня.
Task 5
Перекладіть наступні речення англійською мовою
Spring comes after winter
I will come on Thursday
She comes on Friday
They came in autumn
I heard that in June
We knew it 5 years ago
I will be a manager in 5 years
I saw them two weeks ago
Were you there on Monday?
No, I came there on Thursday
It will be better tomorrow
Better late than never
Task 6
В англійській мові є три слова, з якими не потрібно вживати прийменників:
цей, наступний, минулий
This | Next | Last |
year
month week time May Thursday Spring |
year
month week time June Monday Winter |
year
month week time September Tuesday Summer |
Task 7
Перекладіть англійською мовою
Наступного вівторка
Минулого літа
Минулого разу
На цей раз
Наступного тижня
Я молодша за нього
Сьогодні я говорю краще ніж вчора
Вчора я говорила гірше ніж сьогодні
Сьогодні вона красивіша ніж вчора
Листопад коротший за жовтень
Лютий найкоротший місяць
Москва більша ніж Київ, а Київ більший ніж Мінськ
Я найкращий студент в коледжі
Він найкращий ювелірний дизайнер
Вона найгарніша дівчинка у класі
Він найсильніший хлопець у школі
Я люблю січень більше ніж лютий
Мумбай/Бомбей (Mumbai) – одне з найбільших міст світу.
Task 8
Дуже важливо працювати з табличками декілька разів в день. Часу такі вправи займають небагато, але дають хороші результати.
Попрацюйте самостійно вдома.
Lesson 7
Task 1
В уроці 7 ми підведемо підсумки нашої схеми і для розширення комбінацій спробуємо доповнити її новими словами
Buy (bought) – купляти
Sell (sold) – продавати
Pay (paid) – платити
Make (made) – робити
Choose (chose) – обирати
Ware (wore) – носити
Shoot (shot) – стріляти, знімати (кіно)
Fall (fell) – падати
Fall in love (fell) – кохати, закохуватися
Cut (cut) – різати, зрубати
Додамо до них правильні дієслова
Try (tried) – намагатися, спробувати, міряти (одяг)
Change (changed) – змінювати, міняти, переодягатися
Show (showed) – показувати
Play (played) – грати
Turn (turned) – повертати, повертатися
Want (wanted) – хотіти
Miss (missed) – не влучити
Future Simple
(Indefinite) |
Will I … ?
Will he, she, it …? Will we, you, they …? |
I will …
He, she, it will … We, you, they will … |
I will not …
He, she, it will not … We, you, they will not … |
Present Simple (Indefinite) | Do I …?
Does he, she, it …? Do we, you, they …? |
I …
He, she, it … s We, you, they … |
I do not …
He, she, it does not … We, you, they do not … |
Past Simple (Indefinite) | Did I …?
Did he, she, it …? Did we, you, they …? |
I …
He, she, it … We, you, they … |
I did not …
He, she, it did not … We, you, they did not … |
Task 2
Перекладіть англійською мовою
Я роблю
Він робить
Ми не продамо
Ти заплатив?
Чи ти продаєш свою машину?
Де ти купив цю сорочку?
Чи ти допоможеш мені?
Ви будете платити карткою (credit card) чи готівкою (cash)?
Я не грала в цьому театрі
Він хоче переодягтись (to change)
Вона хоче вибрати собі нову сукню
Я хочу купити нову машину
Коли ти поїдеш додому (you go home), намагайся їхати (drive) повільно (slowly)
Останнім часом (lately) я купую новий одяг в магазині
Коли він подорожує, він купляє собі новий одяг
Я намагаюся зніматися в військових фільмах (war movie) і носити військовий одяг (military cloches)
Де ви знімаєтесь?
Task 3
Наказовий спосіб в англійській мові будується дуже просто. Спробуйте самостійно його побудувати з новими дієсловами. Зверніть увагу на правило.
Дієслово to go. Щоб створити наказовий спосіб треба вжити саме дієслово без частки to – Go! Show! Do! Try! etc.
Go! Йди / Йдіть
Don’t go! = do not go! Не йди / не йдіть
Let’s go! = let us go! Пішли! Давайте підемо.
Turn left – поверни ліворуч
Turn right – поверни праворуч
Turn around – повернися
Affirmative | Interrogative | Affirmative |
… | Don’t … | Let’s … |
Task 3
Перекладіть англійською мовою
Не стріляйте!
Не знімайте!
Стріляйте!
Йдіть!
Біжіть!
Дивіться!
Робіть!
Носіть!
Не носіть!
Давайте зробимо!
Поверніть ліворуч!
Погляньте праворуч!
Не купуйте!
Давайте продамо цю машину!
Оберіть варіант!
Заплатіть!
Не грайте зі мною!
Task 4
На восьмому уроці ми розберемо систему прислівників
in – в (чомусь[в середині простору])
at – в (не в середині) / о … годині
to – до (до мене, до тебе)
from – від, з (від тебе, від мене, з Києва)
under – під
over – над
between – між
with / without – з / без
for – для
about – про / близько (якоїсь години)
over
in
to from
under
in the house – в домі (в самій будівлі)
at home – вдома
at five o’clock – о п’ятій годині
at three o’clock – о третій годині
I will meet you at three o’clock – зустріну тебе о третій
to Kyiv – до Києва
from you – від тебе
on the table – на столі
knock on the table – постукати по столу
between you and me – між мною і тобою
between us – між нами
with you – з тобою
without you – без тебе
with me – зі мною
tea without sugar – чай без цукру
with or without – з чи без (часто питають про цукор наливаючи чай)
for me – для мене
for you – для тебе
do it for me – зроби це для мене
I think about you
about an hour – близько однієї години
about three minutes – приблизно три хвилини
Task 5
В англійській мові є слова з багатьма значеннями
ask – простити і запитувати
change – змінювати і переодягатися
look – дивитися і виглядати
І також часто з ними використовуються прислівники, які стають в кінці речення
go – йти
але
go up – підніматися (йти вгору)
go down – спускатися (йти вниз)
go back – повертатися (йти назад)
go away – йди звідси! / відійти
go in – зайти
go out – вийти
Те ж саме буде й з іншими словами
look up – поглянути вгору
look down – подивитися вниз
look away – відвернутися
look back – озирнутися
look in – зазирнути
look out – визирнути
look for – шукати
come back – повертатися
* різниця між come back і go back в тому, що go back – йти назад звідки прийшов, а come back – повернутися, повертатися звідкись назад (з країни – додому, наприклад)
Task 6
Такі комбінації дозволяють нам не вивчати велику кількість дієслів, а створювати фрази використовуючи дієслова разом з прислівниками
take up – піднімати
take down – спускати
take away – відібрати
take in – внести
take out – винести